S danom stupanja na snagu Zakona o osiguranju radničkih tražbina ("Narodne novine", broj 70/2017), Agencija nastavlja s radom pod nazivom Agencija za osiguranje radničkih tražbina. Osnivač Agencije je Republika Hrvatska, a osnivačka prava i obveze ostvaruje Vlada Republike Hrvatske. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju radničkih tražbina stupio je na snagu 23. 02. 2023. godine ("Narodne novine", broj 18/2023).
Skraćeni naziv Agencije je AORT.
Sjedište Agencije je u Zagrebu, Frankopanska 11.
Agencija je javna ustanova i kao prvostupanjsko javnopravno tijelo provodi postupke osiguranja tražbina radnika u slučaju stečaja poslodavca i u slučaju blokade računa poslodavca.
U slučaju stečaja poslodavca Agencija:
- osigurava i na teret državnog proračuna vrši isplatu dijela stečajnih tražbina iz radnog odnosa, na društveno prihvatljivoj razini,
- preuzima procesna prava u stečajnom postupku u visini isplaćenih tražbina, radi povrata sredstava u državni proračun,
- predstavlja instituciju za razmjenu informacija i aktivnosti s nadležnim garancijskim institucijama država članica Europske unije u slučajevima poslovnih aktivnosti na području dvije ili više država članica.
U slučaju blokade računa poslodavca Agencija:
- osigurava i na teret državnog proračuna vrši isplatu dijela neisplaćenih plaća i naknada plaća
- preuzima procesna prava u ovršnom postupku u visini isplaćenih tražbina, radi povrata sredstava u državni proračun.
Ustroj, ovlasti, odgovornosti i druga pitanja od značenja za rad Agencije uređeni su Statutom Agencije za osiguranje radničkih tražbina.
Tijela Agencije su Upravno vijeće i ravnatelj, s nadležnostima utvrđenim zakonom i Statutom Agencije.
Agencija je upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu.
tel: 6106-915
dr. sc. Ivan Sarić; član Upravnog vijeća (predstavnik poslodavaca).
Rukovoditelj službe
Rukovoditelj službe
Odjel osiguranja naplate tražbina
Odjel isplata radničkih tražbina
Djelatnost Agencije je provedba Zakona o osiguranju radničkih tražbina ("Narodne novine", broj 70/2017 i 18/2023) .
U okvirima svoje djelatnosti, a temeljem javnih ovlasti, Agencija:
- odlučuje u prvom stupnju rješenjem o materijalnim pravima radnika u slučaju otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem i izvršava uplate na temelju donesenih rješenja na namjenski račun stečajnog dužnika koji ne podliježe redovitoj raspodjeli sredstava stečajnog dužnika, već se otvara isključivo u svrhu isplate tražbina radnika
- odlučuje u prvom stupnju rješenjem o pravima radnika u slučaju blokade računa poslodavca zbog nemogućnosti prisilne naplate neisplaćene plaće odnosno naknade plaće i izvršava uplate na temelju donesenih rješenja na račun radnika
- osigurava zakonitost u postupku ostvarivanja prava radnika;
- pruža stručnu pomoć radnicima pri ostvarivanju prava utvrđenih Zakonom;
- usmjerava i upravlja sredstvima osiguranim za namjenu utvrđenu Zakonom;
- ostvaruje procesna prava stečajnog vjerovnika u stečajnom postupku za tražbine koje je isplatila;
- razmjenjuje relevantne informacija s nadležnim tijelima ili jamstvenim institucijama drugih zemalja u slučajevima poslovnih aktivnosti na području dvije ili više država Europskoga gospodarskog prostora;
- obavještava Europsku komisiju i druge države članice o relevantnim podacima u slučaju otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem;
- ostvaruje regresna prava za isplaćene tražbine radnicima u slučajevima stečaja stranog poslodavca;
- ostvaruje prava ovrhovoditelja u ovršnom postupku, u visini isplaćenih sredstava;
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i aktima Agencije.
Agencijom za osiguranje radničkih tražbina upravlja Upravno vijeće Agencije, čiji su djelokrug, ovlaštenja i odgovornost uređeni Statutom Agencije („Narodne novine“, broj 112/2017).
Način rada Upravnog vijeća Agencije određen je Poslovnikom o radu Upravnog vijeća Agencije.
Upravno vijeće donosi:
- Statut uz naknadnu suglasnost Vlade,
- opće akte Agencije,
- poslovni i financijski plan Agencije,
- godišnji obračun i poslovna izvješća Agencije i
- odlučuje i o drugim pitanjima utvrđenim Statutom Agencije.
Upravno vijeće ima tri člana koje imenuje Vlada Republike Hrvatske, i to: jednog člana na prijedlog ministra nadležnog za rad, dva člana na prijedlog Gospodarsko-socijalnog vijeća ili na prijedlog reprezentativnih udruga poslodavaca i sindikata ako Gospodarsko-socijalno vijeće nije osnovano.
Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
Sadašnji članovi Upravnoga vijeća imenovani su rješenjem Vlade Republike Hrvatske od 23. prosinca 2020. godine („Narodne novine“, broj 147/2020):
- Irena Bačelić; predsjednica Upravnog vijeća (predstavnica Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike),
- Jasenka Vukšić; članica Upravnog vijeća (predstavnica sindikata),
- dr. sc. Ivan Sarić; član Upravnog vijeća (predstavnik poslodavaca).
Sukladno članku 12. Zakona o pravu na pristup informacija („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22) Agencija osigurava javnost rada objavom podataka o dnevnom redu i vremenu održavanja sjednica Upravnog vijeća Agencije, kao i mogućnošću neposrednog uvida u rad Upravnog vijeća.
Javnost ima pravo na prisustvovanje sjednicama Upravnog vijeća Agencije osim kada se radi o pitanjima u kojima se po zakonu javnost mora isključiti, odnosno zbog ograničenja prava na pristup informacijama sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama.
Na sjednicama Upravnog vijeća Agencije koje su, u skladu s odredbama navedenog Zakona, otvorene za javnost omogućeno je prisustvovanje 1 osobe. U slučaju prijave većeg broja građana, predsjednik Upravnog vijeća vodit će računa o redoslijedu prijava te će s obzirom na redoslijed prijava izdati dopuštenje za prisustvovanje sjednici.
Sudjelovanje javnosti na sjednici provodi se bez mogućnosti sudjelovanja u raspravama i bez prava odlučivanja, uz osobnu iskaznicu te uz prethodnu najavu putem telefona na broj: 01/4820 130.
- Rad Upravnog vijeća u 2024.
- Rad Upravnog vijeća u 2023.
- Rad Upravnog vijeća u 2022.
- Arhiva rada Upravnog vijeća
Zaštita osobnih podataka u Republici Hrvatskoj te nadzor nad prikupljanjem, obradom i korištenjem osobnih podataka u Republici Hrvatskoj uređuje se Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) i Zakonom o provedbi Opće uredbe („Narodne novine", broj 42/18).
Kontakt podaci Službenika za zaštitu podataka su:
e-mail: dpo@aort.hr
Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP)
Agencija za zaštitu osobnih podataka je pravna osoba s javnim ovlastima, koja samostalno i neovisno obavlja poslove u okviru djelokruga i nadležnosti utvrđenih Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka kojim se osigurava provedba Opće uredbe o zaštiti podataka.
Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP)
Selska cesta 136
10 000 Zagreb
e-mail: azop@azop.hr
https://azop.hr/
Sukladno Zakonu o sustavu unutarnjih kontrola u javnom sektoru, imenovana osoba za nepravilnosti Agencije za osiguranje radničkih tražbina je gđa. Ivona Antolić, rukovoditeljica Odjela financija i proračuna.
Kontakt podaci osobe za nepravilnosti:
Telefon: +385 1 4820 133
Fax: +385 1 4820 149
E-mail: ivona.antolic@aort.hr
Kontakt podaci
AORT - Agencija za osiguranje radničkih tražbina
Frankopanska 11
HR-10000 Zagreb
Republika Hrvatska
OIB: 04323472109
Telefon: 01 4820 130
Fax: 01 4820 149
E-mail: aort@aort.hr
Elektronička kontakt točka za službeno dopisivanje: pisarnica@aort.hr